Pages

September 14, 2007

My Graduation..

sorry for the late entry. before i start, ni nak mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan kepada sumer umat Islam di seluruh dunia. Semoga bulan yg mulia ini menjadikan kita insan yg lebih sempurna chewah.

Ok here goes...(beghriyer compose kat notepad mlm td ni). when 'D' day came, i woke up next to my grandma at dawn and xtido blk sampai sunrise. borak2...kemas2 brg while busy sending and replying sms'es talking about how anxious and nervous we were(or how incredibly cold MY feet were, as a matter of fact..). Don't know why, it's just who i am..i get really nervous and all choked up for the smallest of reasons. bole kata gabra yg belebih-lebihan la..(need to remind myself to take a chill pill once in a while). My session will only be starting around 2 that afternoon but i was already feeling all jumpy, my throat dry, my hands were damp and cold, and my drumming heart felt like it would jump out of me at any moment.

I was having a hard time at breakfast sbb takut nnt skt perut, takut kenyang sgt, takut lapar sgt and mcm2 lagi la yg i dok pk masa tu. Ntah haper2 la minah ni kan? Overreacting ngalahkn plakon wanita terbaik. Lps breakfast, jln jap and we went back to the hotel to check out( flite ibu n nenek kol 6 that same day). After a few trips to the bathroom and a rather tragic make-up experience with my mom, we made our way to ums.


Dh sampai ums, i put on my hideous n ugly ever so beautiful robe or gown or whatever u call it and amik gamba mata sepet ngan family (panas terik siot!)

mom helping me get ready


gamba mata sepet

Tried to locate my friends before taking my family to Tamu Gadang for their early lunch sbb nnt xsmpt nk mkn. So kitorang duduk2, dorang makan2, i tgk2,i mintak sikit. Time dh nk bgn pi dewan,dengan tidak semena-mena turunlah hujan rahmat convocation yg lebat gegiler. Of course...I yg sememangnyer tgh nervous tak ingat...trus jadik panic sampai air mata dh nk kuar. Siyes!! Now that i think about it again, klaka la plekk...agegege.. Tapi mmg nk nangis pon masa tu. Cuba bygkan, dhla umbrella ella ella pon xde! Time tu mmg dh kena berkumpul and i was LATE! Tolong!!!Tolong!!! Jerit hati kecilku.

Then my dad got this brilliant idea mintak plastik sampah (baru punya okay!) besar yg kaler itam tu and cut it flat open. Nsb baik masa tu xbrapa nk lebat, so, dgn jubah yg ala-ala lawyer, i lari pi dewan wearing my 'black cape'. Sambil2 tu membebel sensorang but i cant quite recall what i was murmuring about.

Alhamdulillah, sampai kat dewan...tgh kalut2 tu, Alhamdulillah lg skali, jumpa la fiza n balqis.
look at me in the middle..cam tiang lampu...nebes sampai takleh nk senyom

They took one look at me and made me realize that i wasn't quite ready for the event. my freakin hood was not how it supposed to look like! So, my mom and my friends helped 'save' me. Thanks guys, dah menggelabah giler time tu..mesti korang rasa nk pelempang je kasi i 'get a grip' sket kan??

Hmm..lepas tu kan...turned out that the three of us were the only ones yg xpatut ada kat ctu. graduates lain sume kat atas.. how the heck are we gonna get up there?? dh le kat luar ujan. Lepas berlari ke hulu ke hilir mcm lawyer-kena-kejar-anjing, nasib bek ada hamba Allah yg bermurah hati bg kitorg jalan lalu kat dlm. Kitorang pon berlari sakan dgn mekap yg cair and peluh yg mengalir..huih daH SYAT tol. and kitorg pon sampai kat toilet n jmp ramai org yg ghuper cam kitorang tgh touch-up depan cermin. kitorang pon join la skali...after meaningless attempts nak betulkan tudung yg herot-petot(ayt fz) disebabkan pemakaian mortar board, terdengar jeritan seorang wanita yg agak bengis memanggil graduan untuk pegi berbaris SEKARANG JUGA!!! Huwaa...scary nyer kak!! Kitorang pon pi la carik kosmet2 lain. Dah jumpa sumer org, baru lega sket.

Tunggu punya tunggu, sampai penat menanggung nebes dr pagi tak surut2. slagi blom nek and turun pentas dgn selamatnya, slagi tu la i cant calm down. Kemudian, kitorang pon mula la berarak masuk dewan dgn iringan music chewah...this is it...the moment of truth.. tgh turun tangga, nana who was behind me, bumped on me twice. kiki...masa de telanggar tu, i started imagining if i were to fall and bump on fiza in front of me, all of us would be performing a 'human dominoes effect'. Makkk tragiknyer. Nsb bek sume ok.


how we look like from where my family sat

Sementara menunggu giliran yg bapak pny lama tu, toleh2 la kat blakang tgk my parents n my nenek. risau takut my mom xsmpat tgk i nek pentas...dorang kena kuar at 4pm to catch their flite. Dahla course kitorang 2nd last. Ayyyjjjoooo... Time tu stat la pk bukan2, takut nama tak kuar, takut jatuh tesembam, takut kain telucut..tidakkk!! (i pakai kain lepas, my mom syg nk jait songket dia, so i have to bear with a belt and lots of safety pins), takut tesilap salam, takut tepele'ot/tersadung sumthing, dan macam2 lagi bermain2 di fikiranku tatkala itu. Alhamdulillah, takde apa yg tak diingini berlaku. They even pronounced my name perfectly!(seldom happen) And even my picture turned out quite good..if i may say so myself ehemm ehemm...;p


me accepting my degree *smile!!* ;p
Oh and who can ever 4get the event that almost brought me to tears if it wasn't 4 my make-up....the grand entrance of a dear friend of mine ekeke....bravo dude!
Begitulah seadanya..lepas abis sumer tu, my dad pon hv to go and i was left all alone in the middle of a very large, happy crowd. sedihla jugak time tu tekapai-kapai keseorangan, sumer org ngan family dorang
(i know bukan sumer but it sure felt like it ;( boohoo) jumpa kawan ni amik gamba, jumpa kawan tu amik gamba...sampai maghrib baru blk. tu yg dok kat cc kpg E spt yg dinyatakan dlm post sebelum ini...Sedih la sensorang. Oh well, i should b thankful that at least my parents came and saw me went up the stage, didn't they? It's a shame my sister and my brother couldnt make it. Then it would've been perfect. okla dh penat. Nite...Slamat berpuasa guys!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...