Pages

October 29, 2010

Novel melayu tangkap leleh

Ini entri Bahasa Melayu sepenuhnya.
Memandangkan sy baru sahaja selesai membaca novel terbaru karya (karya!) Siti Rosmizah yg bertajuk ni ha...


Memandangkan sudah bertahun-tahun sy tidak membaca novel berbahasa melayu, agak teruja apabila mendapati novel ini memenuhi toko buku popular sehingga tidak cukup rak. Setelah menganalisa di dunia internet tentang novel ini, maka saya pun tertarik untuk membelinya. Kerana saya memang cukup meminati buku/novel/drama/filem/iklan yg tangkap nangis@tangkap hingus.

Memandangkan saya dah menangis berbesen-besen air mata dan air hidung, sy suka buku ini. Dalam pada itu, saya juga turut gelak sorang-sorang sambil ketuk2 dahi dgn novel.

Memandangkan saya dh lama tak berkecimpung dalam bidang novel melayu ni, saya mengalami kesukaran untuk menghadapi kenyataan hidup dunia realiti sebaik sahaja selesai menghabiskan 810 mukasurat novel tersebut.

Ini dari sistem pesanan ringkas yg saya hantar kepada rakan baik saya bernama fiza sebagai bukti.
U, i bgn td kan, rs sebak sbb i dh anggap diorg mcm keluarga i sendiri. Asal i pndg je buku tu, rs cm i dh tgglkn sbhgian dr kisah hidup i. Knp i rs mcm ni fz? Kenapa!?
Di mana dia membalas dengan
Gilakk u ni. Mula2 bc msg u, igt sapa la kluarga u tu. Benda ni take time skit. Sbb bnd u wat hr2, mst ada krinduan. cewah ayt xblh blah. nnt 2,3 hr ok la tu.. 
HAHAH!!!! Tapi serius ntah apa2. Nasib baik sudah pulih seperti sedia kala. Poyo lah neena.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...